大阪のTOPなストリート系店は日本のTOP..??メイビー世界のTOP?!?テクノポリスに行ってきました。
My shop tour of Osaka last weekend continues with Teknopolice. This was the first shop on my list that I knew I needed to hit up because I had seen fleeting photos of it here and there and it gave me an air of CANDY in Shibuya. Now, this is going to be a misnomer though… I assumed it was a little inspired-by shop run by maybe some young guys with a few interesting brands but a crazy Osaka dismeanor that *maybe* would set it apart from CANDY. In other words, I had no clue at all.
さて前回に引き続き大阪でのショッピングツアーのレポートです! まず手始めはTeknopolice。実は、 ずっと前からチェックしなければと思ってたショップ。ツイッターとかで写真を見たことがあったのだが、 それを見る限りは渋谷のCandyのようなセレクションという印 象が強い。 イメージ的にはそれに大阪キッズが自分なりにクレイジーなテイストがミックスされ たような感じ? でもどうにもオンラインショップの写真だけでは様子が分からずず っと気になっていた。
Because this place is a BEAST! Perhaps. Even. The best streetwear shop in all of Japan. Which means it could possibly be the best streetwear shop on planet Earth. I came to the realization here that Tokyoites are far more conservatie than I thought. I mean, this is the only metropolis in the world where people wait for a light to change to cross an alley-sized street even where there are no cars. Tokyoites are polite and not as risky as you may think. I suppose Osakans are much more risky… because the avantgardism and powerful color I saw here was incredible.
しかし! 実際のショップはそんな先入観を一網打尽にされるほどのとてつも ないインパクトを持っていることに気付かされることになるのです 。 日本でこれ以上に素晴らしいストリートウェアのショップは無い、 と言っても過言ではない。 つまりはこの地球上で最高のストリートファッションのショップ。 ここのインパクトと比べたら、 東京の人なんてコンサバな方かもなんて思ってしまうほどだった。 東京のクレイジーさは、 クレイジーでありながらどこか遠慮があるように感じる。 それに比べて、 大阪の人たちのクレイジーさにはブレーキというものが* はなから*存在していない。
If I really needed to put how I felt about this shop into a roman alphabet lexicon it would be: asfhkfghklphdsdccsbdjsds. Let’s go through the stages of a visit to Teknopolice.
First stage: curiosity.
I am on the toy floor of Namba City and suddenly I come upon this interesting block. Oh my, look at all of these interesting mannequins. And, pray tell, what is this wall guarding on the other side? Let me see…
まずこのショップに足を踏み入れた時の印象を言葉にすると、&$ %#”$%(”#$’A*@8!$#??!って感じ。 どういうことか、ステージで分けて見れば分かってもらえるはず。
ファーストステージ:好奇心
南場シティのオモチャ売り場に足を踏み入れると、 突如出現する何やらおかしな店構えのコーナー。 何あのへんなマネキン??!もっと近くで見たい!!
Next stage. Bewilderment.
Uuuuwaaaaaah. What planetary solar system have I warped to?? It’s a veritable one-stop candy shop of avant-garde, punk, slick-sally, futurism and collectible used clothing. Planet WHOAH.
ネクストステージ:困惑
入ってみると、 だんだんこの地球上のものでは無いような感情が芽生えてくる。 そこにあるのは何やらアバンギャルドでパンクで、 ツヤツヤしたフューチャリスティックな洋服達。
Brands I have never heard of from all around the world…DORA ABODI, DVCOU2RE, Lisa Shahno, Soo Jin Lee, Jessica Au, Digitaria…
And not just one piece from each collection either, but quite a few to round out the brand AND the more avant-garde pieces from said collection.
そして今までに聞いたこともないようなデザイナーの名前。DORA ABODI, DVCOU2RE, Lisa Shahno, Soo Jin Lee, Jessica Au…
それもそのセレクションはブランドごとにある程度のコーディネー トが出来るほどの量を有している!!
Stage 3: Overwhelming panic.
So much stuff! I need it all! Sale?!? Can’t decide. Must breathe. More here?! More there?! AUGH.
They have 4 times the stock of CANDY in the same sized space. You will need to dig. Make sure you block out a good chunk of time first.
ステージ3:ただただ圧倒され、パニックに陥る。
なにこの洋服の山!!全部欲しい!うわ、セールだって! どれにしよう!ちょっと!落ち着け私…と思ったらこっちにも!! ぎゃああああ!!
そのストックの量は、 先述のCANDYの4倍はあろうかと思うほどのボリューム。 しかもスペースはちょうどCANDYと同じ位。ということは、 自分にぴったりのものを見つけるにはとてつもない山をかき分けな ければいけないということ。
Stage 4: Catatonic post-shopping coma.
*gurgle*
ラストステージ:ショッピングで仮死
テクノパンクの腕時計は超ナイス!!選べません!
I wanted every one of these technopunk cuffs
I wanted every one of these technopunk cuffs
And all of these House of Flora accessories
ハウスオブフローラのアクセサリーも山ほどあって目がキラキラ
ハウスオブフローラのアクセサリーも山ほどあって目がキラキラ
I would have missed my bullet train home if I didn’t get out of there and didn’t have time to try things on so I ended up with some leather biker gloves and a yellow patent leather bag shaped like a swan with a brass head.
しばらくこの洋服の山に囲まれたが、 かろうじて聞こえた頭の片隅でささやく声。” 帰りの新幹線を逃さないように!”
はっと我に返って、 とりあえずレザーのグローブとパテントイエローの白鳥バッグ( 頭はキラキラのメッキ)をお買い上げし、 ようやく宇宙から帰還したのだった。
The owner Yabu-san (who I didn’t get to meet) is also the owner of a totally insane-errific toy store. His right-hand man Hanaki told me that he started collecting clothing because he was in a band and ended up getting so much he started the store.
They have their own original brand called Zig ur idol which is Visual Kei Rock-meets-80s clash-meets hipster. I like the skirts for sure— esp that crossword puzzle print.
オーナーのYabuさん( 今回は生憎お会いすることが出来なかったのだが…) はこの他に超ぶっ飛んだオモチャ屋も経営している。 彼の右腕であるHanakiさんという方に伺うと、 オーナーは始め自身のバンド活動の為に洋服を集め始めたのだが、 最終的にあまりに大量になりすぎてお店を作ることになったそう。
ここではオリジナルのZig ur idolというブランドも取り扱っていて、 こちらはVロックのスタイルと80sスタイルと、 ヒップスターのスタイルを掛け合わせたような感じ。 このスカートは個人的に凄くお気に入り。
I noticed that they sell CANDY’s original brand DISBORN as well which made me happy because they are both stores cut of the same cloth but it’s great to see them working together. Hanaki even said he respects CANDY so much because of their restraint in slowly releasing items and updating the website. With that said, Teknopolice gets props for having brands that no other store in Japan has.
それだけでなく、 ここでは先のCANDYで展開しているオリジナルブランドDIS BORNも置いていることが判明。何故だか分からないけど、 安堵感を覚える。聞くと、 スタッフの方達も皆CANDYのことを尊敬していると言っていた 。アイテムのリリースもきっちりと管理され、 ウェブサイトも常に更新されている点などは特に見習いたい、 とも。
They also carry some amazing familiar designers I brag about on this blog…Leopard, KIROIC (omg!!), Christian Joy (omg!!), Philip Treacy, Casette Playa, LIBERUM ARBITRIUM (!!), etc.
Teknopolice just needs a bigger space..a castle-sized vault to hold all of their treasures and they would rule Japan’s streetwear scene.
このブログでよく話しているブランドも!・・Leopard, KIROIC (omg!!), Christian Joy (omg!!), Philip Treacy, Casette Playa, LIBERUM ARBITRIUM (!!), etc.
一つだけ言わせてもらうと、素敵な洋服ありすぎるから余裕を持ってゆっくり見れる売り場スペースへ拡大してほしいな。お城サイ ズが必要だけど、 そうすればTeknopoliceはストリートファッションで世界征服も夢じゃないと思う 。